Discussie: autotaks
Los bericht bekijken
Oud 14 december 2011, 11:27   #72
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Die werknemer was wel niet van jou hé vriend.

In jouw redenering kan je wel zeggen dat iedere ambtenaar, van de eerste tot en met de laatste, zo 'gestolen' is van een privé-ondernemer ....

Verder: de nmbs heeft jouw ex-werknemer verkozen boven wellicht vele anderen. 't Moet zijn dat ie het waard is.
If you pay peanuts, you get monkeys.
Jeez.

Ik heb nooit beweerd dat die werknemer "van mij" is. Ik bedoel alleen dat die bij mij op de loonlijst stond. Onnodig je stekels op te zetten hiervoor.

En ik denk evenmin dat elke staatsambtenaar een "gestolen privé werknemer" is. Wat ik zeg is dat in dit geval ze een zodanig hoog loon aan hem geven dat, mocht ik hem dat ook bieden en dan willen plaatsen bij de NMBS, ze zouden weigeren op basis van prijs.

Ook de "verkozen boven andere kandidaten" durf ik te betwisten. Het was eerder een situatie van "een oud copain zit er al en opent de deur". Vriendjespolitiek = ook typisch bij het verkrijgen van een dikke staatsjob.

En ik zou een loon van 5000+ bruto (reeds bij mij) geen peanuts noemen.

De staat die de privé beperkt in het zakendoen; dat zijn toestanden gepropageerd door het zuiden van het land. Wie dat ontkent mag eens de statistiekjes vergelijken tussen beide landsdelen, wat overheidsjobs betreft.

Laatst gewijzigd door pixelpower : 14 december 2011 om 11:28.
pixelpower is offline   Met citaat antwoorden