Los bericht bekijken
Oud 15 december 2011, 20:16   #19
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Dat is allemaal wel waar maar u vergeet 1 heel belangrijk punt. De lasten op arbeid liggen hier zowat het hoogst ter wereld. Firmawagens minder interessant maken heb ik geen probleem mee op voorwaarde dat het gecompenseerd wordt door een daling van de loonlasten.

Dat laatste mankeert volledig + vind ik het allesbehalve fair dat die regeling ook voor het bestaande wagenpark geldt. Hoeveel mensen zouden met hun huidige bedrijfswagen rijden als ze wisten dat het hen zwaar ging kosten?

Op zijn minst zou de regeling enkel moeten gelden voor nieuwe bedrijfswagens. Maar ja, dan zal het effect - namelijk minder inkomsten voor de staat onmiddelijk zichtbaar zijn. Nu kan de staat nog hopen een paar jaar veel meer aan bedrijfswagens te verdienen.

Soit - het is niet meer dan de zoveelste extra belasting op de productieve mensen van de samenleving. Ik denk dat de VLD zich kan gaan voorbereiden op een gevecht met de kiesdrempel...
Ik ben het met u eens wat de loonkosten betreft, die zijn hier veel te hoog en dat zorgt ervoor dat we ons uit de markt prijzen. Het is een oud zeer dat reeds lang gekend is, maar waar helaas niets of nauwelijks iets aan gedaan wordt.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden