Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice
Patrick Janssens heeft zeker een punt, waar het de inkomsten voor de stad betreft dan toch. De zomer van Antwerpen, de kerstmarkt, het bal van de burgemeester en andere initiatieven maken de stad aantrekkelijk voor een gedeelte van de bewoners en toerisme. Op andere vlakken, zoals personeelsbeleid, armoedebestrijding, huisvesting is het slecht gesteld en het is een schande dat al geprobeerd wordt boven de hoofden van de kiezer opnieuw dezelfde truck uit te halen, de macht wordt al verdeeld alvorens er gestemd is.
De man is dan ook een manager, dat zeker goede kanten heeft maar ook nadelen, dit bestuur verdiept zich bijvoorbeeld amper in de samenlevingsproblemen, maar is bezig met macht en hun inkomsten die dit meebrengt,het opvrijen van allochtone kiezers zal de kar voor Janssens niet doen keren vrees ik. Is de Wever een beter alternatief? Waarschijnlijk wel, mensen zoals van Peel moeten dringend vervangen worden, het zegt wel iets dat Janssens uitgerekend daarmee in zee gaat.
IK heb ik ieder geval nog niet beslist waarvoor ik zal stemmen.
|
Dank U Alice voor deze heldere analyse, maar ik ga iets minder genuanceerd zijn.
Ik vind PJ een degoutant arrogante persoonlijkheid, misschien past hij daarom goed in de arrogante SPA (waar ik spijtig genoeg ook een aantal jaren lid van ben geweest).
Toen ik voor het eerst over deze stadslijst hoorde, moest ik meteen aan Poetin denken.
PJ komt uit de reclame wereld, en is dus gewend om lucht te verkopen. Hij gaat er prat op dat er veel veranderd is in de stad.
Er zijn inderdaad veel mooie pleintjes bijgekomen. Ze zijn wel niet praktisch en niet veilig, maar ze zijn wel mooi om naar te kijken. Verder zijn er veel exclusieve luxe appartementen bijgekomen. Ze zijn voor een gewone middenklasser niet te betalen, maar ze zijn wel mooi om naar te kijken.
Meer dan ooit is Antwerpen een stad waar de kloof tussen arm er rijk (en culturen) meer en meer zichtbaar wordt. Waarschijnlijk is de middenklasse niet trendy genoeg om in te investeren.
Ik ben geboren in Antwerpen, en we zijn al 2 keer moeten verhuizen, omdat onze buurt een "toekomstbuurt" werd (maar dan wel niet onze toekomst).
Ik heb ook nog niet beslist op wie ik ga stemmen, maar ik ga in ieder geval tégen deze lijst stemmen.
Graag minder A, en meer Antwerpen.