Los bericht bekijken
Oud 21 juli 2004, 18:22   #3
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eugene
Neen, ik denk niet dat er verkiezingen komen dit jaar. Toch vind ik het straf dat u 'asymmetrische' regeringen blijkbaar 'not done' vind...ik vind asymmetrische regeringen juist een pook om de federale regering het vuur aan de schenen te leggen. Mag ik dus concluderen dat het Vlaams Blok tegen asymmetrische regeringen is en dus de facto voor een 'eenheidsworst' beleid...m.a.w is het VB een partij als alle andere geworden, of aan het worden???

Ik denk dat u me verkeerd begrepen hebt. Uiteraard is het Belgisch federalisme geen echt federalisme (waar asymmetrische regering de doodnormaalste zaak zijn) maar enkel een deelstatelijk doorgeefluik. Het feit dat ondanks die asymmetrische samenstelling (die nog niet werkzaam is wegens samenstelling aan Vlaamse zijde die nog bezig is + parlementair verlof voor de deur) er "excellenties" gewoon van de federale regering naar een deelstatelijke regering overstappen en omgekeerd.
Alles zou zo veel eenvoudiger zijn als er slechts 1 regering bestaat: de Vlaamse nationale regering.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden