Los bericht bekijken
Oud 17 december 2011, 18:38   #56
StrikeForce
Burger

StrikeForce's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marxmannetje Bekijk bericht
Omdat sommige mensen naar een hogere fase zijn geëvolueerd en niet enkel en alleen naar religie of politiek kijken wanneer ze in contact komen met mensen die iets anders aanhangen dan jij. Zo simpel is dat. Je bent verzuurd en verbitterd als je enkel kijkt naar de politieke mening of religie van een persoon. Je steekt pas de draak uit als je er wel naar kijkt en erover ruziet.

Daarnaast ben ik zeker van dat jij nog nooit in contact ben gekomen met degenen die jij graag buiten wilt. Maar dat is ook meestal zo, want de enigste macht die jij hebt op de situatie is door via het internet je mening te verspreiden over iets wat je nooit ervaren hebt. Zo ben je dan ook een bekrompen individu als je mensen niet alleen instinctief beoordeelt qua religie of politiek, maar er ook geen ontmoeting mee gehad hebt.

Een simpel voorbeeld is dat jij nog nooit allochtone vrienden gehad hebt, of beter, moslims persoonlijk gekend hebt. Daar zit jouw fout. Je denkt een oordeel en/of mening te hebben, en het is je volste recht die te uiten, maar het gaat te ver wanneer die de vrijheid van een individu schaad. Daarnaast is je mening een bar cliché die gebaseerd is op krantenartikelen in de krant die dan weer schrijven over 'de parasieten'.

Waar jouw fout ook zit is dat je mensen die moslim zijn, niet volwaardig ziet als mensen ziet, maar meer als parasieten die zich uitbreiden. Je loopt op straat en ziet een moslim, en jouw beoordeling en/of mening over hen schiet instinctief in je hoofd. Maar heb je ook het lef om dat te zeggen tegen die moslim? Of heb je het lef vrienden te worden met die moslim en te praten over de problemen met zijn landgenoten.

Neen. Jij hebt sociale vaardigheden tekort, waardoor je enkel door het leven zal gaan met enkel jouw mening, die altijd onveranderd zal laten, en uiteindelijk zal je toch zitten met een bepaalde diepe haat of frustratie.
Bespaar me uw hersenspinsels die negens op lijken en vertel me liever wat je nu werkelijk van die zandvreters denkt en waarom je ze zo graag in uw midden hebt?
StrikeForce is offline   Met citaat antwoorden