Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus
Misschien eens een tip voor VRIJWILLIGERSWERK voor marokkanen en turken die hier "geboren" zijn en de twee talen beheersen?
Waarom moeten wij daar belastinggeld voor betalen?
En nog iets: ik ken nu eenmaal mensen die daar lesgaven: ze beginnen met 15 en na een paar weken zitten er drie mensen die weldegelijk geinteresseerd zijn. die blijven. de moslima's gebruiken hun wekelijks "uitje" om te zitten tetteren met hun taal-genoten, niemand oefent, na een paar weken kunnen ze niet meer volgen en haken af.
Sommigen (de meesten) hebben geen idee wat scholing is en kunnen zelfs niet tellen (niet in het nederlands en niet in hun eigen taal).
Mijn (witte) poolse poetsvrouw volgt al vier jaar Nederlands en bakt er nog steeds niks van: de lessen worden steeds gedomineerd door Marokkaanse medeleerlingen die alles hopeloos opstroppen. Blijkbaar leert ze bij mij meer nederlands dan op school.
En daar betalen wij voor. De professionele leerkracht heeft er uiteindelijk zèlf de brui aan gegeven. Werkte voordien jaren in de lagere school: ze vond dat die kinderen tenminste wel wilden leren.
|
De dag dat hun uitkering en kindergeld voorwaardelijk wordt gemaakt aan een goede beheersing van het NL gaan ze het in no time leren. Het zal niet meer zo lang duren, de kassa is bijna leeggezogen, binnenkort zijn er geen centen meer om het ocmw van Noord-Afrika te spelen en het importkiesvee van de sossen te onderhouden.