Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ervaring speelt veel minder rol dan dat ge zou denken. Kan zelfs negatief werken.
Maar wat het belonen van jarenlange "trouw" betreft. Men kan dit sociaal verdedigen (ne mens moet iets hebben om naar uit te kijken, een vooruitgang op financieel gebied), maar het werkt wel contraproductief. Iedereen hetzelfde, gemiddelde loon geven, voor hetzelfde werk, lijkt mij trouwens rechtvaardiger, en geeft minder aanleiding tot problemen.
|
Komaan dat meen je nu toch niet?
Heb het op mijn vorig bedrijf zo gehad. Iedereen die starte kreeg eenzelfde loon. Maar als ik na één jaar dubbel zoveel opgebracht heb voor het bedrijf door langer en sneller te werken en we eenzelfde loonsverhoging krijgen. Dan moet ik zeggen dat mijn productiviteit het jaar daarna ook lager kon liggen. Maar ben het daar dus gewoon afgebold.
Maar zeggen dat het niet tot problemen leidt klopt niet. Das zou enkel het geval zijn indien die mensen met hetzelfde werk, ook dezelfde uren werken aan eenzelfde snelheid. Anders leidt dat steeds tot demotivatie van diegene die het hardste werken.