Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske
De KMO zijn in België de grootste werkgevers. IK zie niet in dat die zo maar bedrijfswagens zullen uitdelen.
|
Met de huidige veranderingen zal dat inderdaad niet snel gebeuren, maar los daarvan: waarom zou een KMO dat niet kunnen?
Voor hen gelden dezelfde principes als voor multinationals hoor. Je werknemer een fundamenteel iets kunnen aanbieden, zonder daar een moordende fiscale druk op te krijgen, versus een bruto loonsverhoging die volledig wegbelast wordt. Easy calculation, zowel voor KMO's als voor grotere bedrijven...
Citaat:
Wat nut heeft het elke werknemer een bedrijfswagen te geven? Heeft iemand die altijd zijn fiets gebruikt niet het recht op dezelfde fiscale behandeling?
|
Welk nut heeft het een werknemer een bedrijfswagen te geven?
Een wagen is sowieso een serieuze kost binnen een gezinsbudget. Als een werkgever dat aan de werknemer kan aanbieden, dan is dan een fundamenteel iets voor die werknemer, en bovendien kost het een pak minder dan moest de werkgever een loonsverhoging moeten geven die hetzelfde bereikt. Easy as that. Dat is het enige nut.
Iemand die altijd met zijn fiets wil rijden, die zal recht hebben op een loonsverhoging die de werkgever hetzelfde kost als een leasewagen, maar netto zal die loonsverhoging bijlange niet dezelfde impact hebben als die wagen. Met dank aan de politiek.