Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Oh, verschillende opties, zelfs met de huidige technologie.
1) Microgolven of lazer. Zorg voor een plekje om die energie te ontvangen , en zorg voor genoeg failsafes dat alleen dat plekje geroosterd word.
2) enorme cyclotron. Maak splijtbaar materiaal. (eerste plutonium was zo gemaakt), steek in stevig "re-entry" doosje. Drop op een veilige plek.
3) gebruik de energie om in de ruimte Si gebaseerde zonnepanelen te bouwen. Of andere halffabrikaten die gemakkelijker de zwaartekrachtput in te gooien zijn.
Maar we gingen even uit van een ruimtelift. Er is geen enkele reden waarom we carbon-nanotubes niet geleidend kunnen uitvoeren voor zover ik weet.
|
Volgens mij zal die ruimtelift permanent energie vragen om bvb 20km boven aarde te blijven hangen.
Het ziet er dan een voudiger uit om ruimtezeilen te maken waar de solarpanels gesputterd op zeilen de energie capteren. En volgens mij is het voldoende om die dingen een paar km boven de aarde boven het wolkendek te laten zweven... Met de straalstroom gaan die wind genoeg vangen om daar te blijven zweven... met een paar schroeven op de hoeken is dat perfect te sturen. En kun je ze orienteren naar het zonlicht.