Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi
Maak uzelf er dan ook niet schuldig aan en ga in op de essentie:
|
De essentie zit hem evenzeer in het eerste deel van de quote:Rood dient als legitimatie voor blauw volgens de poster.
Geen excuus volgens de poster, want het gaat volgens hem om een paranoïde waanbeeld.
Mag ik dus vragen welk aandeel van de islamitische geloofsgemeenschap de poster dan ziet als "extremistisch" zonder daarvoor lastig gevallen te worden door medeforummers die mijn vraag ridiculiseren.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door atmosphere
Dit is onzin , gebaseerd op het idee dat Mohamedanen er allemaal extremistischer gedachten op na houden.
Een paranoide waanbeeld als excuus voor het gebruiken van geweld en in stand houden van de bezetting.
|
Uw opmerking komt me dus nogal gratuit over.
Gelieve u dan ook verder te onthouden van ongewenste infantiliteiten en eender welke andere interventies in mijn rechtstreeks tot atmosphere gerichte vraag.
Ik hoop op uw begrip voor dit eenvoudig verzoek.
Waarvoor dank bij voorbaat.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.
Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Laatst gewijzigd door Nierika : 20 december 2011 om 18:56.
|