Los bericht bekijken
Oud 20 december 2011, 19:14   #776
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
Wat beschouw jij als een extremist? Praat voor de vaak trouwens. Religie heeft er weinig mee te maken.

Moesten Palestijnen blanke atheisten zijn, denk je dat die er geen extremistische ideeën op zouden nahouden en joden de zee zouden willen indrijven?

Flauwe excuses allemaal. Die bovendien nog steeds niets rechtvaardigen.
Ik stel een verdomd eenvoudige vraag aan een forumlid, om zodoende beter inzicht te krijgen in zijn denkwijze over het extremisme.

Ik heb geen zin om uit te leggen wat ik als extremist beschouw.
Ik heb het ook niet over extremisten, en atmosphere al evenmin.
Er wordt specifiek gedoeld op extremistische islamieten.
Daar heeft religie alles mee te maken.
Bovendien verzin ik nergens excuses, ik vraag gewoon om een duiding.

Je hunkering naar erkentelijkheid voor enkel jouw manier van denken is aandoenlijk, maar kan me verder voor geen meter bekoren.

Ik wacht dus, met je goedvinden, op en antwoord van atmosphere, vooraleer ik verder inhoudelijk reageer.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden