Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert
Begrotingen worden opgemaakt adhv. cijfers van het planbureau. U bent hier de rabiante leugenaar of onwetende.
Waarschijnlijk beide.
|
U hebt dus de pretentie te beweren dat Di Rupo daar allemaal niks van afwist?
Twee dagen (28/11/2011, zie bovenkant pagina) na het akkoord over de begroting, komt dit
Citaat:
"Maar de meest actuele voorspellingen over de economische groei laten uitschijnen dat de toekomstige regering snel op zoek zal moeten naar extra-miljarden. Terwijl Di Ripo voor 2012 nog uitgaat van een groei van onze economie met 0,8 procent voorziet de Oeso vandaag nog slechts 0,2 procent. Voor de staatskas betekent dit al snel een aderlating van 2 miljard euro", aldus Luc Soens.
|
op deze site:
http://www.lvz.be/artikel/dc5689792e...9dce49e64c885b
en u beweert dat D Rupo dit niet wist?
Twee dagen na de inhuldiging van de regering Di Rupo komt Chastel al vertellen dat er minstens enkele honderden miljoenen extra zullen moeten gevonden worden en dit liefst zo vroeg mogelijk, liefst in januari al, en u wilt mij serieus wijs maken dat Di Rupo dit nog niet wist?
De Oeso waarschuwde Di Rupo nog voor zijn begroting opgemaakt was dat hij van een veel te hoge groei uitging, maar die kent er volgens u niks waarschijnlijk niks van?
En dan deze waarschuwing in nota bene de Morgen:
Citaat:
Struisvogels
29/10/11, 07u52
Het is nu ook officieel. Uit cijfers van de Nationale Bank blijkt dat de economische groei in ons land is stilgevallen. Een grote verrassing is het niet. Dag na dag sieren economische rampberichten en doemscenario's de voorpagina's. Maar achter het droge bericht van de Nationale Bank, gaat een harde realiteit schuil. Als de groei stokt, drogen de inkomsten voor de overheid op.
Dat is slecht nieuws voor de onderhandelaars die - aan een gezapig tempo - niet alleen een regeerakkoord in elkaar proberen te boksen, maar ook een begroting moeten opstellen.
Terwijl al onze buurlanden maatregelen nemen, houdt formateur Elio Di Rupo vreemd genoeg nog steeds rekening met de prognose die het Planbureau zes weken geleden naar voor schoof: 1,6 procent.
Nu deed België het de voorbije jaren regelmatig beter dan het Europees gemiddelde. Maar de onderhandelaars lijken hun dromen voor werkelijkheid te nemen. Op het kabinet van vicepremier Laurette Onkelinx werd deze week opgemerkt dat de eventuele verslechtering zeker in het achterhoofd zal zitten bij de besprekingen.
Politici hebben wel meer in het achterhoofd zitten. Misschien moeten ze in hun voorhoofd houden dat een verschil van 0,6 procent betekent dat ze 1 miljard euro extra moeten vinden. Een miljard dat bovenop de 10,3 miljard komt die ze sowieso al moesten vinden. En het kan nog erger worden. Een aantal voorspellingen gaan in de richting van slechts 0,7 procent groei.
|
http://www.demorgen.be/dm/nl/2462/St...isvogels.dhtml
Maar die artikels zitten er allemaal naast. Het planbureau, da's heilig volgens gehuigert.
En als ge dat niet gelooft, dan zijt ge ofwel een rabiate leugenaar ofwel een onwetende.
Er ligt me iets op de lippen om te omschrijven wat ik van simpele gastjes als jou denk, maar het is me geen ban waard, dus zal ik maar niet zeggen waar je volgens mij je onzin kunt steken.