Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert
Is 1,2 elasticiteit is ook in procent uitgedrukt?
Ben je dan wel zeker dat de formule "((4.9-3)/1.2)+3 = 4.58%" klopt? Als ik een tactiek uit de fysica ( dimensieanalyse) toepas op die formule, wordt het procent (de 'dimensie' van de eerste teller en de noemer in de eerste term) weggedeeld, en worden er dus percentages bij een dimensieloos getal opgeteld.
|
Als het BBP met 1% toeneemt en de inkomsten uit de personenbelasting neemt met 1,2% toe, dan heb je een elasticiteit van 1,2. De formule klopt wel degelijk hoor. In het eerste deel bereken je in feite de reele groei van de belastingsinkomsten. Daarna tel je daar de inflatie bij om de nominale groei uit te komen.
Je moet me echter wel vergeven dat ik over dimensieanalyse niks meer begrijp. Mijn universitaire carriere ligt reeds 8 jaar achter mij...
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
Laatst gewijzigd door fox : 21 december 2011 om 12:25.
|