Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Iedereen hield rekening met 1.6% slimme. Maar als men ziet dat dit een verkeerde inschatting is, moet men de moed hebben om het bij te stellen. De Federale regering stelde bij, de Vlaamse regering niet. Waarschijnlijk omdat NVA-er en sul Muyters weer eens op zijn krent bleef zitten.
|
Maar de Vlaamse begroting was al gemaakt in september.
Als Di Rupo begin november nog met datzelfde cijfer rekening hield, hoe kunt u de Vlaamse regering - pardon Muyters deed het blijkbaar alleen - er dan van beschuldigen dat ze (hij) een verkeerde inschatting hadden gemaakt en de moed niet hadden om te veranderen?
Di Rupo werd uiteindelijk gedwongen, met tegenzin, te veranderen, maar die begroting was dan ook nog niet opgemaakt.
De enige sul die ik in heel dit verhaal ontwaar, is de ezel die dat verschil niet ziet.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.
Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
|