Los bericht bekijken
Oud 24 december 2011, 14:25   #29
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Op mondiaal vlak zijn we de laatste 50 jaar van 3 miljard naar 6 miljard gegaan,een verdubbeling om de 50 jaar dus. Of die verdubbeling nu om de 100 jaar of om de 50 jaar gebeurd heeft zijn belang, maar beiden zijn onthutsend (lees als overtreffende trap van spectaculair).

Gaan we op dit tempo door zitten we immers tegen 2050 aan pakweg 10 miljard mensen.
Dit alles terwijl er nu reeds quasi onoplosbare problemen bij de vleet zijn.

Lokale verschillen in dichtheid zijn van secundaire orde.
Er bestaat immers zoiets als communicerende vaten, ook op dit vlak.

Voor sommige mensen lijkt het wel dat ze pas tevreden zullen zijn als onze hele aarde leeggevreten is en verworden tot een kale rots (Paaseiland is mss een mooi vb van wat ons op globaal vlak te wachten staat als we deze les niet tijdig leren)
Ik vraag me wel eens af waarom dit gegeven niet voor iedereen even duidelijk is?
Het gegeven is niet voor iedereen duidelijk omdat op de plaatsen waar de bevolking het sterkst groeit (wat niet hier in Europa is, onze bevolkingsaantallen groeien vooral door migratie en niet door geboorteaantal), extra veel kinderen geldt als levensverzekering. Die kinderen zorgen ervoor dat die ouders nog onderhouden worden als ze zelf niet meer kunnen werken.

De oplossing is dus een sociaal stelsel om zo'n levensverzekering niet te moeten nemen; ik denk zelfs dat het ooit onderzocht is geweest, hoe groter het sociaal stelsel, hoe minder kinderen mensen gemiddeld genomen hebben.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden