Los bericht bekijken
Oud 24 december 2011, 15:40   #108
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
2/3de, tot dat uitgelegd wordt wat er zal gebeuren. En dan slinkt de aanhang voor de misdadige regeringsplannen als sneeuw voor de zon. Ik had er gisteren ook 2 op het werk die het allemaal niet zo erg vonden en tegen de staking waren. Tot ik er gewoon op antwoordde dat ze hun geplande periode tijdskrediet nadelig zullen terugvinden in hun pensioenberekening. Op slag twee voorstanders van de staking, en dat was dan nog met slechts dit ene (!!!) argument. Mensen fout inlichten en de plannen verdoezelen is nu eenmaal een kunst waar rechts-liberalen (over partijgrenzen heen) en het patronaat / het kapitaal in uitblinken.
En wat verliezen ze dan allemaal eigenlijk? De formule met tijdskrediet in blijft gewoon voortbestaan, ze is enkel heel lichtjes gemodifieerd. Net zoals overheidspersoneel nog altijd heel vroeg en eenvoudig op pensioen mag gaan. Ze zullen nog altijd vroeger mogen opstappen en meer pensioen opstrijken dan mensen die hun hele leven in de privé hebben gewerkt.

Citaat:
Tot je uitlegt wat ze zouden verliezen. Maar dat zal jij natuurlijk niet doen, dat verzwijg je liever.
Valt weinig over toe te lichten, hoor.

Citaat:
MAAR ik heb dan ook geen probleem met private bedrijven op zich ALS er niet gestolen en gefraudeerd wordt en indien er geen alternatieven zijn!!!! Ik ben voorstander van een sterke staat die een hele reeks taken op zich neemt die nu slecht worden uitgevoerd door de privé, maar de basis van de economie blijft privaat. Haley en andere libertaire extremisten zijn daarentegen niet enkel zeveraars die mensen bedriegen met onzinnige idealen gebaseerd op een ronduit foute visie, het zijn ook hypocrieten die hoewel de ze de overheid weg willen, wel gebruik maken van diensten van de overheid terwijl er alternatieven zijn. Om die hypocrisie dan nog eens te gaan uitleggen als een rebelse daad ("de staat uithollen"), daarvoor moet je toch echt wel serieuze schade in de bovenkamer hebben. Gelukkig is het nog een beetje grappig.
Wel een erg krakkemikkige redenering. Liberalen die tegen overheidsinmenging zijn mogen geen gebruik maken van overheidsdiensten, maar voorstanders van veel meer overheidsinmenging mogen wel gebruik maken van private diensten.

Bij mijn weten betaal ik nog altijd hopen geld elke maand om dat ambtenarenlegioen in stand te houden. Ik zou maar stom zijn als ik er geen gebruik van maakte.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden