Los bericht bekijken
Oud 27 december 2011, 13:30   #156
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Persoonlijk stel ik vragen omdat ik nieuwsgierig ben, om dingen te weten te komen, en in een discussie om de argumentatie en de rationale achter die argumentatie bloot te leggen, en zo het standpunt van de tegenpartij uit te diepen of gewoon te weten te komen. Hoe beter je je tegenstander begrijpt, hoe makkelijker het is om hem te overtuigen.

Dat is natuurlijk enkel geldig in een normale, wetenschappelijke discussie.

Maar.
Een grote maar. Ik begrijp Myriad. Een truther, en bij uitbreiding al die andere pseudo-science believers, is niet geïnteresseerd in een feiten-discussie. Ze zijn enkel geïnteresseerd in het verspreiden van de blijde boodschap. Hun blijde boodschap. Door de discussie ongoing te houden, en daar dragen vragen toe bij, geef je hen inderdaad een forum om die blijde boodschap blijvend uit te dragen.

Wat ik geleerd heb in de voorbije jaren, in discussie met om het even welke pseudo-wetenschappelijke nitwit, is dat de tegenpartij meestal niet geïnteresseerd is in wat je aandraagt. Het is dan ook één van mijn voornemens voor 2012: stick to the facts.
Lijkt me een uitstekend voornemen voor het nieuwe jaar!
(Verder geen commentaar, want helemaal mee eens.)

Ook voor jou firestone, een fantastische afsluiting van een geweldig jaar 2011 (op persoonlijk vlak dan eh, met de aanwinst van een nieuwe spruit), en geniet in 2012 keihard van al die grote, kleine, en mooie momenten samen[/quote]Bedankt, en ook voor jou en het hele gezin het allebeste gewenst, daar in de VS.