Los bericht bekijken
Oud 23 juli 2004, 13:29   #127
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
GC,

Op zich vind ik het een nobel initiatief van jullie, maar je moet je toch wel eens beginnen afvragen of je niet eens dringend van strategie moet veranderen.

Wie is de oorzaak van de problemen waar de bevolking mee kampt? De staat, de regering, het hele systeem.
Aangezien jullie bezig zijn met het betogen tegen vier skinheads is er maar één partij meer die in de ogen van de bevolking nog effectief 'opposuitie' werk doet. Juist ja, die partij.
Met als gevolg dat de skinheads er gewoon zullen blijven.

Organiseer eens een betoging tegen de regering verhofstadt in plaats van tegen de 'fascisten' van deze of gene partij. Dan zal je al op heel wat meer sympathie vanwege de bevolking kunnen rekenen en zullen die fascisten waartegen je betoogt wel verdwijnen. Ik ben nog nooit op een van die anti-blokmanifestaties geweest en ik zal dat nooit doen, maar organiseer een betoging tegen de regering en ik zal mee vanvoor stappen. Want d�*t heeft tenminste zin.
Met andere woorden, bestrijd niet het blok, maar de oorzaak van het blok.
Je moet dringend eens naar één van onze acties komen of ééns een van onze teksten lezen. Typsich voor ons in tegenstelling tot de meeste of veel andere antifascisen en anti-racisten is precies het feit dat we de klemtoon leggen op het asociaal beleid van de regering en de voedingsbodem van het Vlaams Blok willen aanpakken. Dit komt in alle teksten die we over het Vlaams Blok en anti-racisme schrijven de laatste 10 jaar zeer duidelijk aan bod.

Waarom denk je dat we anders de slogans: Jobs geen racisme gebruiken en Vlaams Blok rot op, VLD weg er mee etc....etc...

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 23 juli 2004 om 13:34.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden