Los bericht bekijken
Oud 27 december 2011, 13:43   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Nu wordt het ernstig: Zakenman roept CD&V'ers op om voor N-VA te kiezen

De titel van het krantenartikel is inderdaad:
Citaat:
Zakenman roept CD&V'ers op om voor N-VA te kiezen
De ondertitel is:

Citaat:
Zakenman Jan Rogiers heeft in een mail Kris Peeters en andere CD&V'ers opgeroepen om over te stappen naar de N-VA. Dat meldt Knack.
de link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20111227_070

Punt van discussie: hier en daar komen gaatjes in de dijk. Is dit een groter gaatje ... en zal dit aanleiding geven tot een dijkbreuk ??
(ge moogt beginnen lachen met het beeld van een dijkbreuk. Net voor 13 juni niet jongstleden zou men ook ferm gelachen hebben met een landslide ...)

Voor als de link niet zou werken:

Citaat:
Zakenman Jan Rogiers heeft in een mail Kris Peeters en andere CD&V'ers opgeroepen om over te stappen naar de N-VA. Dat meldt Knack.

Jan Rogiers is de broer van Kris Rogiers en die is dan weer de man achter de Derde Industriële Revolutie (DIRV), de voorloper van de technologiebeurs Flanders Technology.

Kris Rogiers werkte onder meer op de kabinetten van Gaston Geens en Luc Van den Brande, de voorgangers van de huidige Vlaamse minister-president Kris Peeters. Kris Rogiers is inmiddels overleden.

Maar zijn broer Jan zegt in zijn naam te spreken als hij Kris Peeters en andere CD&V-leden oproept om van partij te veranderen.

‘Jullie zijn indertijd’, zo citeert Knack uit de brief, ‘samen met mijn broer in de politiek gestapt en hebben voor de toenmalige CVP gekozen, omdat jullie hoopten dat het gemakkelijker zou zijn via de machtspartij te doen wat goed is voor Vlaanderen. Dit experiment van “verander de machtsverhoudingen van binnenin” heeft duidelijk volledig gefaald.'

'We zijn nu 35 jaar later. Het is tijd voor iets nieuws. Ik roep dan ook de geestesgenoten van mijn broer op om massaal over te stappen naar de partij met de zuiverste, onbezoedelde en humane Vlaamse lijn. Laat Vlaanderen voorgaan op uw eigen belang.'

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden