Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo
Toch grappig hoe u keer op keer zo gemakkelijk op uw paard bent te zetten.
|
Hoezo? Omdat ik vraag wat de bedoeling is van je opmerking?
Omdat ik je er op wijs dat er geen argumentatie in terug te vinden is?
Ik ben het al even gewoon dat jij er niet in slaagt om je te beperken tot beargumenteerde discussie en jij graag aan je post onnozele opmerkingen toe voegt, waarvan je niet eens kan/wil/durft uitleggen wat de bedoeling is.
Citaat:
Ach er wordt zo veel gedoogd. In Nederland gedoogt men ook het gebruik van soft drugs.
|
Is dit een argumentatie voor of tegen gedogen?
Citaat:
Dat is het ook als men de overheid onder druk gaat zetten om een afwijking toe te staan op basis van religieuze gronden. Terwijl de gewone bepalingen onverminderd blijven gelden voor alle anderen.
Ja ik liet dit weg omdat ik nog steeds vind dat de vrijheid van godsdienstbeleving niet wordt onderdrukt met een pasfoto. Zodra die moslima haar pasfotootje heeft laten nemen kan ze terug lustig en gezwind haar doekje opzetten.
|
Zeg dan dat je dat geen beperking op de vrijheid van godsdienstbeleving vindt.
Ik denk dat dit wel een beperking is op de vrijheid van godsdienstbeleving.
Wellicht zullen we het er nooit over eens zijn.
Citaat:
Eens kijken, ze mogen een hoofddoek op straat dragen, sommige werkgevers laten het ook toe op het werk, ze kunnen vrijelijk naar de moskee gaan, ze hoeven niet weg te stoppen dat ze moslim zijn, ze mogen zelfs hun dieren ritueel slachten ... en dan staat u te krijsen dat ze worden bedreigd in hun levensovertuiging voor 1 onnozel pasfotootje. Gaat het nog zo'n beetje beste passionaria?
|
Neen, ik krijs niet dat ze worden bedreigd in hun levensovertuiging voor 1 onnozel pasfotootje.
Ik denk wel dat dit een beperking is op de vrijheid van godsdienstbeleving.
Wanneer men die beperking voor 1 religie invoert, kan men later een gelijkaardige beperking invoeren voor een andere religie.
Citaat:
Ik hoef mij niet te beschermen tegen een godsdienst. Ik wil enkel dat de overheid alle bepalingen onverminderd doet gelden tegenover iedereen, omgeacht welke religie die aanhangt.
|
Ik wil ook dat de overheid alle bepalingen onverminderd doet gelden tegenover en ten gunste van iedereen, ongeacht welke religie die aanhangt.
Citaat:
Net zoals u gevoelig bent voor het Te Deum ben ik er gevoelig voor dat men gehoofddoekt voor een pasfoto mag verschijnen. Maar ja, voor mij mogen al die religieuze uitzonderingen de vuilbak in. Wat moet men dan spelen ipv het Te Deum? De Internationale? Of helemaal geen muziekje teneinde uw trommelvliezen te sparen?
|
Wat maakt er je zo gevoelig voor een hoofddoek op een pasfoto?
Mijn kritiek op het Te Deum heeft niets met "gevoelig zijn voor" te maken.
Mijn kritiek is dat het Te Deum op een gebrek aan scheiding tussen kerkelijke en staatskundige macht duidt. Net zoals die protocol volgorde.
Weet je eigenlijk wat het Te Deum inhoudt? Wat het betekent?
Citaat:
Zoveel is wel duidelijk ja.
|
Het verwondert je toch niet.
Citaat:
En dan moeten we er ons bij neerleggen?
|
Natuurlijk niet.