Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok
Ik dacht al dat het geen argumentatie is.
Je bent het dus eens.
De katholieke kerk overtreedt de arbeidswetgeving en dit wordt gedoogd.
|
Niet zo snel mijn beste. Ik neem aan dat u niet te veel van uw oren gaat maken bij het gedogen van soft drugs in Nederland of het gedogen van het ritueel slachten van dieren. Of ben ik hier mis?
Die illustratie was ook bedoeld om aan te tonen dat u wat selectief bent in uw verontwaardiging over een gedoogbeleid.
Citaat:
Heb je er ook geen probleem mee dat men in de toekomst gelijkaardige beperkingen oplegt bij de beleving van jouw levensovertuiging?
|
Ik beschouw mezelf als een agnost. Ik zie niet in hoe een overheid dit zou gaan beperken. Tenzij die overheid mij een bepaalde religie zou willen opleggen natuurlijk. En dan komen we weer uit op de ondermijning van de scheiding tss kerk en staat.
Citaat:
Dat is jouw overtuiging, maar de wet bepaaltArt. 19 - De vrijheid van eredienst, de vrije openbare uitoefening ervan, alsmede de vrijheid om op elk gebied zijn mening te uiten, zijn gewaarborgd, behoudens bestraffing van de misdrijven die ter gelegenheid van het gebruikmaken van die vrijheden worden gepleegd.
|
Ja artisjok, u heeft het warm water uitgevonden met dit artikel 19. Heeft u eigenlijk ook gelezen welke praktische bezwaren ik had opgesomd als men daadwerkelijk de toepassing van dit artikel wil zien?
Ten eerste, de wetgever heeft dit al lang laten gebeuren zonder zelfs maar de RKK op de hoogte te stellen dat ze een inbreuk aan het plegen zijn
Ten tweede, wie gaat men dagvaarden en/of veroordelen?