Geachte Discussiegenoten,
Ik was even "virtueel" afwezig door (al wéér) een computer storing. Vannacht las ik via een mailing dat onze gastheren voornemens zijn om twee extra fora in te stellen voor respectievelijk links- en rechts denkenden. Ik loop al ruim zes decennia op deze aardkloot rond en heb mij al heel vaak verbaasd over bepaalde zaken en vergun mij zelve het recht een selectie van die signaleringen - onder het motto van vrije(??) meningsuiting - onder de aandacht te brengen. Daarbij staat het respect voor elkanders ideologie hoog in het vaandel. Zonder het scheppen van de mogelijkheid om verschillende meningen tegenover elkaar te mogen stellen, zullen mensen nimmer tot elkaar kunnen komen. Discussiefora zijn mede een facet in het scala van faciliteiten. Dus een schakel in de keten van het scheppen van grondslag voor gesprekken.
In veel van mijn betogen poneer ik mijn mening dat "men" zich als gast moet gedragen. Derhalve ligt het niet voor de hand dat ik kritiek mag uiten op het initiatief van onze gastheren van deze site, om via het instellen van een linkse en rechtse sectie de spreekwoordelijke bokken van de schapen te scheiden. Die stonden immers ooit vriendschappelijk naast elkaar in de stal van Bethlehem. Ik beperkt mij daarom tot het slechts uitspreken van mijn grote verbazing.....
Ik heb mijn daarvoor inmiddels wel geregistreerd, doch ik begrijp eigenlijk achteraf niet waarom.....
Cor Schorel.
|