Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Aangezien ik toch enigszins een achtergrond heb wat betreft het film-medium was ik me er zeker goed van bewust dat er wel serieus zou 'geknoeid' worden in de montage, kwestie van de truuks die de Russische filmpioniers aan het begin van de 20ste eeuw al hadden gebruikt nog eens over te doen.
Toch, afgezien van een aantal inderdaad flagrante leugens, is de opzet van de film mijns inziens correct. Er zijn vele andere redenen dan vermeende connecties met Saoedis om Bush uit het witte huis te stemmen. Zijn de loonbeperkingen voor veteranen dan ook leugens, het inkrimpen van het budget voor die militaire hospitalen, het onderwijs, ...? Terwijl de uitgaven voor militaire doeleinden blijkbaar belangrijker dan het welzijn van de amerikaanse bevolking geacht worden?
|
Inderdaad, veel terechtere vragen dan het feit of Bush pappie en zoontje er wat aan verdiend hebben. Denk trouwens niet dat het hier in Europa zoveel beter is met de centjes die naast de pot vallen. Kies maar een nieuw salon uit de cataloog... (als je bestelling groot genoeg is)
Bush en co zijn wel machtig, maar ze zijn zeker niet de enige machtige heren die het beleid bepalen. Ik zou zelfs zeggen dat Bush Jr. veel vakantie nodig heeft omdat hij geen jota begrijpt aan al wat men hem influistert. Hij wordt snel moe van al de speeches die hij van buiten moet leren. Af en toe als hij een eigen uitspraak verzint, dan staat de wereld even stil. Was dit de machtigste man van het moment?
Allemaal maar om te zeggen dat de mensen die wij verkiezen eigenlijk niet veel uitmaken. Het verandert alleen maar de taktiek die nodig is om de schijn hoog te houden dat het echt iets uitmaakt.