Los bericht bekijken
Oud 29 december 2011, 00:31   #53
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dopper moet iets doen voor zijn geld ? Zeg ik toch : zorg dat er werk IS. En betaal dat werk. Een arbeidscontract, een loon en hopsakee, één dopper minder.
Doppers zomaar " iets " laten doen, dat trekt op niets. Want w�*t juist heb je dan in gedachten ? Straatvegen, hondenkak oprapen ? Daar worden al mensen voor betaald vandaag. Dat is namelijk werk. Dat men hoeft uit te voeren nadat men een arbeidscontract heeft ondertekend.
En een werkloze inzetten als ambtenaar ? Waarom niet. Je maakt er dus een ambtenaar van, met arbeidscontract enz enz.
Want als je de dopper doet werken zonder arbeidscontract, dan werkt hij in het zwart, en dat mag niet.
We zeggen niet exact hetzelfde. Hetgeen ik zeg dat je hem iets moet laten doen voor zijn dopgeld. Dat is niet noodzakelijk echt werk maar kan gemeenschapsdienst zijn. Het punt is dat een dopper niet gaat gaan werken voor maar 25 euro meer dan zijn dopgeld.
De werking van vraag en aanbod wordt verkeerd beinvloed door het huidige systeem. Ik denk dan aan voorlezen voor bejaarden, de zakken vullen in de GB, naar school gaan om bij te scholen, voor mijn part zitten ze in een hangar op een stoel. Maar niet thuis elke dag uitslapen en de kans geven om zwart te werken. Punt is dat die oneindig veel meer per uur betaald worden dan u en ik omdat er geen werkuren zijn. Niet correct!

Laatst gewijzigd door stuyckp : 29 december 2011 om 00:34.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden