Los bericht bekijken
Oud 30 december 2011, 10:56   #4
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Vorig jaar had ik nog redelijk wat eco-cheques gekregen. Omdat ik net mijn werk kwijt was, was ik daar erg blij mee.
In de Delhaize zeiden ze dat ze die cheques aannamen, maar enkel op bepaalde producten. Ik heb het een keer geprobeerd maar het is wel moeilijk om afwasproduct en nog zo wat dingen (ik geloof keukenrol en WC-papier) bij elkaar te krijgen voor tenminste 10,- €, zeker als men al die dingen op de fiets mee naar huis moet sleuren. De Delhaize geeft nl niet terug op die cheques.
In de Aldi worden ze niet aangenomen.
Hubo en Gamma nemen ze wel. Maar dat zijn winkels waar ik zelden kom.
Ga spaarlampen kopen, zei men tegen mij. Voor hoeveel euro's moet ik spaarlampen kopen enkel en alleen om die verdomde cheques op te krijgen, en dan vooral in de wetenschap dat spaarlampen niet zo vlug stuk gaan (enfin, dat beweert men toch, ik heb er al een kapotte gehad!).
Na maanden prakkizeren heb ik de cheques onder mijn kinderen verdeeld. Die hebben huisdieren en in sommige grootzaken voor dieren worden de cheques aangenomen.
Dus als ik het geluk heb om nog eens werk te vinden, zal ik me maar meteen een kat aanschaffen, dan weet ik wat ik met mijn ecocheques kan doen!
Oh ja, ik sprak gisteren nog met een vroegere collega die nu op een andere firma werkt, daar hebben alle personeelsleden gevraagd aan de baas om alstublieft geen ecocheques meer te geven. De meesten wisten gewoon niet wat er mee te doen ...
Ze hebben in ruil wat extra maaltijdcheques gekregen en zijn daar tevreden mee!