Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Wat een immoreel en verwrongen wereldbeeld heeft u. Kan u mij eens uitleggen hoe iemand zijn hoger inkomen 'aan anderen' te danken heeft. Zolang die persoon eerlijk aan de kost komt en mensen vind die vrijwillig bereid zijn hem/haar rijkelijk te betalen lijkt me dat de maatschappij meer aan die persoon heeft dan omgekeerd.
|
Dat heb ik op dit forum al tientallen keren gedaan.
Denk alle mensen en hun verwezenlijkingen uit het verleden weg. Wat heb jij dan nog? Ga jij alle producten die jij nu hebt dan met evenveel werkuren zelf maken, of wat?
Jij gaat dan jagen en voedsel zoeken, omdat het dan uw enige mogelijkheid is. Gewassen verbouwen is zelfs al meer luxe dan u zult hebben, want de kennis die daarvoor nodig was, wordt niet door één persoon ontdekt.
Dus, ja, hoe meer je hebt, hoe meer je aan anderen te danken hebt. Dat is nu eens één ding waar ik echt 100% zeker over ben.
Waarmee ik niet wil beweren dat je ALLES aan anderen te danken hebt. De individuele keuzes zijn ook belangrijk. Minder belangrijk in het geheel, maar niet te verwaarlozen. Ik vind dan ook dat mensen verschillen in hun welvaart mogen hebben, maar een herverdeling waar de grootste vermogens het meest aan bijdragen kan ik volledig rechtvaardigen.