Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk
Wordt het niet hoog tijd dat stakingsrecht eens flink wordt herbekeken.mijn topic is . Demonstreren en betogen is een vrij recht .
ik ga er van uit dat een arbeidovereenkomst ook een prestatie plicht in houd met voor vele beroepen in de overheid ook een dienstverlening met garanties , zoals openbaar vervoer - brandweer enz
Staken en zeker zij die een dienstverlening aan de bevolking in hun arbeids doelstelling hebben mag voor mij ontoelaatbaar zijn . als je dienst hebt moet je die ook nakomen , en die verantwoordelijkheid nemen. zij die geen dienst hebben en in je vrije tijd mag je demonstreren zoveel je wil .
Bovendien is staken heel vaak andere mensen ambeteren en schade berokkenen , ook schade aan de economie toebrengen en dat is het zelfde als drinkwater weigeren aan de koe die je zelf wil melken . met andere woorden , naief en dom .
|
ik geef je gelijk, door het staken van openbare diensten en vervoer laten ze eigenlijk maar de gewone man boeten, niet de politieke leiders.
en het kost de economie natuurlijk miljoenen en dat is dus dom.
maar het zijn dan ook altijd dezelfde groepen die dit land plat leggen.
NMBS, De lijn, de post, de ambtenaren, de leraren, de cipiers etc...
Dat ze gaan betogen rond de wijken waar de politiekers wonen zodat alleen dit soort mensen hinder ondervinden van hun acties en niet een ganse bevolking