Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2012, 14:38   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Justitie werkt, zei ooit een voorzitser van de tsjeven

Allez, ik heb nog maar eens zo'n gevoel gehad van dat ze er hier toch ferm mee kunnen spelen, met onze teelballen.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120102_054

titel: Politie klist drie inbrekers in Carrefour tijdens nieuwjaarsnacht

en het gaat me dan vooral over deze zin:

Citaat:
Een van de mannen is gekend voor 65 feiten en was vrij onder voorwaarden. Zijn twee kompanen pleegden elk al zes andere feiten.
Nu moet ge mij eens zeggen wat onrechtvaardigs er aan zou zijn dat iemand met één feit één maand bak zou krijgen, iemand met twee feiten een trimester, iemand met drie feiten een jaar;
en iemand met 65 feiten, 65 jaar ?

volledige tekst, voor als de link niet zou werken

Citaat:
JETTE - De lokale politie heeft tijdens de nieuwjaarsnacht drie inbrekers geklist die het gemunt hadden op een vestiging van Carrefour in Jette. De daders moesten het op een lopen zetten toen het alarm afging.

De drie gemaskerde mannen hadden professioneel inbrekersmateriaal meegebracht en probeerden het warenhuis binnen te dringen met behulp van een gestolen sleutel. Met zo'n sleutel kunnen enkel binnendeuren in de zaak geopend worden. Toen het alarm afging, zetten ze het op een lopen.

Een politiepatrouille snelde ter plaatse en op de parking kregen de agenten de drie in de gaten. De inbrekers probeerden nog te ontkomen door over een muur te klimmen, maar konden toch worden ingerekend.

Een van de mannen is gekend voor 65 feiten en was vrij onder voorwaarden. Zijn twee kompanen pleegden elk al zes andere feiten. Ze zijn ter beschikking gesteld van het Brusselse parket

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden