Los bericht bekijken
Oud 2 januari 2012, 15:16   #1
Frost
Provinciaal Gedeputeerde

Frost's schermafbeelding

Standaard Kinderen gaan gebukt onder het zware verwachtingspatroon van hun ouders.

Dit weekend in De Morgen een interessant artikel gelezen van psychiater Dirk De Wachter. Steeds meer kinderen krijgen op jonge leeftijd te maken met angstaanvallen en depressies. Dit komt onder andere door de immense druk die ouders vaak op hun kinderen leggen. Als ik veel mensen uit mijn omgeving hoor praten dan moet ik inderdaad tot de conclusie komen dat ouders hun kinderen volledig volduwen met allerhande taken en bezigheden. Logopedie, muziekschool, wekelijks naar de sportclub gaan, dan eens naar de scouts of Chiro. Na verloop van tijd krijgen kinderen dan gewoonweg een hekel aan al die taken. Hoe is het verwachtingspatroon van jullie? Wij hebben geluk dat onze zoon verre van slecht presteert op school voor de rest 2 �* 3 keer per week naar de roeiclub. Voor de rest verbieden wij geen computerspelletjes, internet of smartphones aangezien de papa ook regelmatig op de pc tokkelt en een redelijke gadgetfreak is. Wij volgen uiteraard goed zijn schoolresultaten op maar van ons mag hij doen wat hij graag doet. Niks pushen.

Laatst gewijzigd door Frost : 2 januari 2012 om 15:17.
Frost is offline   Met citaat antwoorden