Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto
Nee, het is wel degelijk relevant, Paulus.
Probeer even uw haatgevoelens jegens mij opzij te zetten en lees met open geest even mijn antwoorden opnieuw.
Dan zult ge zien dat ik inderdaad vindt dat er zaken in de Koran staan die in de tijd dat die geschreven misschien de norm waren, maar die vandaag de dag niet meer aanvaardbaar zijn.
Ik geef jullie dus op dat punt gelijk.
Maar waar jullie je blind op staren is dat ik er meteen bijzeg dat alle oude godsdiensten dat hebben, ze steunen namelijk allemaal op dezelfde of gelijkaardige, in die tijd aanvaardbare, mentaliteit.
Een mentaliteit die verourderd is.
Het is ten dele daarom dat ik al lang niet meer in die (voor mij) onzin geloof en er dan ook geen waarde aan hecht.
Wat voor mij telt is wat de aanhangers van het geloof daarmee doen.
De bijbel (NT) roept op om ongelovigen te discrimineren.
In die tijd vermoedelijk aanvaardbaar, nu niet meer.
Maar zolang ik niet merk dat christenen mij discrimineren, dan zal me die tekst worst wezen.
Als iemand nu op een forum constant zit te roepen 'Het christendom is een godsdienst van racisme' omwille van die teksten in het NT en aan mij vraagt wat ik vind van die teksten en of ze racistisch zijn, dan krijgt die van mij hetzelfde antwoord:
"Ja er staan in die boeken teksten die nu niet meer aanvaardbaar zijn, maar zolang de volgelingen die teksten, net als ik, in context kunnen plaatsen, dan zie ik geen reden om het Christendom om die reden racistisch te noemen."
Begrijpt ge mijn standpunt nu wat beter?
|
Neen het is niet relevant.
Uw vraag is dus:
Kun jij dan hier dan eens kijken, of er al dan niet racistische en/of discriminerende teksten in de koran staan ?
http://www.ex-moslim.nl/
Daarop kwam geen antwoord.
Paulus.