Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2012, 10:01   #59
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
In het geheim... daar draait het toch om. Beïnvloeden doe je toch niet voor de ogen van de cameras?

Ik moet het niet zo hebben van Jambon natuurlijk maar als hij een club opricht en daar ook duidelijk zijn naam onderzet als voorzitter (betekent ook dat ALS er wat gebeurd men altijd naar hem zal kijken... en dat weet hij ook) en doorgeeft aan de media is daar toch geen probleem meer. dit is duidelijk lobbywerk... maar de diamantsector in Antwerpen heeft al langer haar lobby in elke regering hoor wat dacht je anders? Net zoals de jachtsector dat heeft, de horeca, de financiële wereld, de voetbalwereld,... we moeten daar niet flauw over doen.
Inderdaad. Ik sta heel wantrouwig tegenover al die lobby's, want van een volksvertegenwoordiger zou je idealiter mogen verwachten dat hij/zij het volk vertegenwoordigt. Niet de lobby die hem het meest kan beïnvloeden. En dus ben ik ook niet enthousiast over Jan Jambon als voorzitter van die diamantclub. Maar op zijn minst moet je toegeven dat hij daar openlijk voor uit komt. Als Jan Jambon nu nog ooit een wetsvoorstel wilt indienen dat een invloed heeft op de diamantindustrie, zullen de andere partijen er als de kippen bij zijn om over belangenvermenging of corruptie te spreken. Tegelijkertijd zijn er tientallen of honderden andere lobby's actief achter de schermen waarvan je nooit iets zult horen.
gertc is offline   Met citaat antwoorden