Los bericht bekijken
Oud 12 januari 2012, 10:04   #3
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
bron: de tijd

Dat is volgens De Tijd een onbelicht gebleven gevolg van het akkoord over de zesde staatshervorming.

Klopt... ik ben nog niet helemaal thuis in wat allemaal beslist is maar dit wist ik zeker niet... laat ons dit in het oog houden. Vlaanderen krijgt dus deze bevoegdheid?
Goed zou ik zeggen... Maar laat ons niet vergeten wat Vlaanderen deed met de onroerende voorheffing (wij betalen 2,5% in Wallonië en Brussel nog steeds het oude 1,25%).

soit... wat zou het beste systeem zijn dat Vlaanderen hier zou moeten implementeren (na 2014)? Wat kunnen ze eigenlijk?
Dat wist ik niet. Alhoewel een zaak zeker is: alles wat Vlaanderen in handen krijgt wordt duurder.
Ik hoorde vanochtend op de radio dat de Vlaamse minister het een goede zaak vond dat de gewesten nu zelf kunnen bepalen wat ze gaan doen nml. het beleid aanpassen aan de eigen noden. En dan voel ik ze al aankomen. Wedden dat het weer zo zal uitdraaien dat de inwoners van de Vlaamse ruit bevoordeeld gaan zijn ten opzicht van de andere inwoners van het Vlaamse gewest.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden