Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
ik denk dat je "medeeigenaar" wordt van de grond wanneer je een appartement koopt. Je kan er dus "niet uitgezet"worden.
Qua kosten: laat u niet opnaaien door de banken. Ze zouden leningen uitschrijven tot je uzelf in de armoede stort. Daar zijn er al genoeg voorbeelden van geweest in allerlei tvprogrammas. Let ook op voor variabele rentevoeten: vandaag lekker goedkoop, binnen drie jaar misschien de strop rond uw nek. Goed op de limieten van de rente letten.
Een gezonde verhouding is dat je ongeveer 1/3 betaalt aan uw lening/huur. Hoe meer je verdient, hoe groter dat aandeel mag zijn in verhouding.
Hoeveel je kosten zijn hangt veel af van je levensstijl: iemand die rookt, veel op café gaat, alle verplaatsingen met de auto doet, minstens twee keer per week chateaubriand wil eten, veel blablabla zal uiteraard veel meer geld uitgeven dan iemand die sterk op zijn kosten let, niet rookt, eens de fiets neemt, ook goedkopere dingen eet etc etc.
Wil je uw verwarming overal op 21°C of is 18°C ook al genoeg (en misschien volledig af in sommige kamers?)
Ikzelf verdien ongeveer evenveel als een maat van mij en we korten ongeveer evenveel af van onze lening. Maar ik spaar wel 500euro per maand en hij doet dat niet... Of als hij al eens 500 euro overheeft, geeft hij het onmiddelijk uit aan wat anders. Uw levensstijl zal er veel aan doen hoor.
|
Mede-eigenaar wordt je normaal niet.
Dat is opstalrecht of recht van opstal of zo iets.
Ik verwarm op hout. Omdat dit mij relatief weinig kost en ik redelijk ruim woon.
Woon je op een appartement, dan zit je vast aan al die kosten voor verwarmingen enzo. Ook heb je ook nog van die pipo's (conciërges) die de verwarming van maart tot januari uit zetten.
Ik denk er wel over om eventueel nog een pelletkachel bij te kopen vol automatisch, maar uiteraard moet ik eerst een bij iemand gaan zien, die zo iets heeft staan.