| 
				  
 Die supertrucks komen niet in een stad.  Ze zijn meestal bedoeld om van fabriek tot fabriek te rijden, of naar de haven.  Vermits autosnelwegen geen rare bochten maken, of kruispunten hebben zijn deze idd ideaal voor zulk verkeer.
 Dat er hier en daar aanpassingen moeten gebeuren (zeker obstakeltrajecten) is de overheid zeer gewillig in.  In mijn buurten heeft de chemie-industrie enkele van die monsters ingezet om tussen hun fabrieken te transporteren, en men heeft toen de weg doorgelegd in de rotondes (maar dan met slagboompjes om gewone auto's te verplichten het kringkse te maken).
 
 Ik kan mij eveneens heel veel voordelen bedenken, die machientjes zijn veel veiliger & stabieler dan gewone trucks i.v.m verliezen van de lading.  Ze verlagen de kost enorm, omdat er voor minder benzine en uren, meer vracht kan worden verscheept.  Ze zijn modern & state-of-the-art, waardoor ze een langer leven beschoren zijn + in orde met allerhande wetgevingen (CO, camera voor dode hoek, ...), het is quasi onmogelijk om in zo'n fort als verstekeling te kruipen, enz. enz.
 
 Nadelen zie ik vooral in de ongelukken, maar dan voor gewone bestuurders & niet zozeer voor de truck.  Per schram op de laatste, heb je een deuk van een meter in een normale auto zonder passagierskooi.  Al lijken mij ongelukken met deze trucks zeer onwaarschijnlijk.
 
				__________________NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme!
 |