Discussie: Vlaanderen is vol
Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2004, 11:27   #16
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groen!tje
ten eerste vraag ik mij af waarom u zelf niet zo'n eiland koopt? mischien interpreteer ik u replieken fout maar ik krijg sterk de indruk dat u het recht van de sterkste hoog in uw vaandel zwaait. Mijn excuses als ik de bal hier mis sla maar zo komt het bij mij wel over.
Waarom zou ik - in de optiek van de discussie - zo een eiland dienen te kopen?
Indien ik van oordeel zou zijn dat mijn huidige woonsituatie niet voldoende mijn behoefte vervulde - althans qua (woon)ruimte - dan zou de kans bijzonder groot zijn en zou uw raad te begrijpen zijn, waar stelde ik echter dat ik ontevereden zou zijn met mijn huidige situatie?
Wat dit alles met 'het recht van de sterkste' te maken zou moeten hebben is mij al helemaal niet duidelijk, we zullen dus maar aannemen dat u dat misinterpreteert. Ik vraag mij echter wel ten zeerste af welke exacte stukken uit mijn tekst u doen veronderstellen dat ik er dergelijke mening zou op na houden?!
Ik zie namelijk hoegenaamd niet in wat het verdedigen van het principe dat iedereen evenveel recht heeft om op een bepaald stuk grond te wonen, of althans dat iedereen naar eigen goeddunken stukken grond kan verwerven, te maken heeft met het recht van de sterkste.

Citaat:
ten tweede Allemaal leuk maar ik woon hier graag, ik hou wel van vlaanderen, belgie. Maar ik zou er niet mee kunnen leven dat als ik eens een frisse neus wil gaan halen in de "vrije" natuur ik daar een week verlof moet voor nemen om naar ik weet niet waar te rijden/vliegen om dat ook te kunnen doen
Uw goed recht om er zo over te denken, maar dat is dan een persoonlijke afweging die u zal dienen te maken. U zal dienen af te wegen wat het zwaarst doorweegt; enerzijds uw liefde voor Vlaanderen/België, anderzijds uw wil om in de 'vrije natuur' te leven. Het staat u natuurlijk ook steeds vrij om in Vlaanderen/België grote stukken grond op te kopen en deze te bewaren als 'vrije natuur'. Ik zou echter niet weten waarom we omwille van uw persoonlijke voorkeur andere mensen zouden moeten verbieden om eveneens in Vlaanderen/België te komen wonen of waarom we mensen zouden verbieden om met hun eigendom te doen wat zij wensen. Ik probeer te begrijpen welk principe u hier probeert te verdedigen, maar het enige dat ik bedenken kan is dat u er voorstander van zou zijn dat men aan uw persoonlijke verlangens zou tegemoetkomen. Dat zal echter wel niet kloppen hé?!

Citaat:
We moeten natuurlijk realistisch blijven en niet verlangen dat we in vlaanderen bossen en ongerepte natuur van enkele (tien)duizenden ha hebben maar toch.
Waarom niet? Indien mensen daar daadwerkelijk zo mee begaan zijhn als soms beweerd wordt, kan het toch geen enkel probleem zijn om met een grote groep grote stukken land op te kopen om deze tot natuurdomeinen te maken.

Citaat:
maar daarnaast denk ik dat er ook nood is groen op wandelafstand
Ik vind dat allemaal heel tof dat gij vindt dat er daar nood aan is, maar ik vraag mij een beetje af waarom ik dat allemaal dien te weten? Volgens mij zijn de meeste mensen bijzonder goed in staat om voor zichzelf te bepalen waar ze al dan niet nood aan hebben.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline