Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo
In 99,99% van alle vechtpartijen komen er geen wapens aan te pas.
Ik vind het een beetje stom er altijd een vb van een revolver of mes bij te gooien.
Doorgaans gaat het om wat trekken, duwen, schoppen en veel slagen in de lucht. En de westerse jongeren reageren in veel gevallen niet meer.
Ik maak me daar een beetje zorgen om.
Waarom reageren westerse jongeren niet meer op fysieke aanvallen?
Je gaat me toch niet wijsmaken dat wanneer je een slag tegen je wenkbrauw krijgt je eerst denkbeeldig alle juridische gevolgen gaat opsommen?
Nee reflex; bukken en terug slaan lijkt me normaler.
Waar is die reflex gebleven?
En laat die bazooka's en 9 mm maar liggen waar ze lagen.
|
Faal al bij de eerste premisse
Citaat:
De voorbije twee jaar is in Antwerpen het aantal criminele feiten waarbij een mes werd gebruikt met meer dan 20 procent gestegen. Het gaat vooral om diefstal en bedreigingen. Dat meldt Vlaams Belang op basis van cijfers die de partij opvroeg bij de politie.
uit de cijfers blijkt dat er in Antwerpen de voorbije drie jaar 473 criminele feiten werden gepleegd waarbij een mes werd gebruikt. In 2009 viel een sterke stijging te merken (26,8 procent). De voorbije twee jaar samen gaat het nog steeds om een stijging van meer dan 20 procent. Messen worden voornamelijk gebruikt bij diefstal gewapenderhand (41 procent), bedreigingen (23 procent) en opzettelijke slagen en verwondingen (21 procent).
Opvallend is dat één op de vijf daders minderjarig blijkt te zijn.
|
http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...ntwerpen.dhtml