Los bericht bekijken
Oud 23 januari 2012, 22:51   #3
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Hoe klein de kans ook is, ik vind het een leuke denkoefening.

Nu, de kans dat we er iets over te zeggen hebben zal nog kleiner zijn.

Als het buitenaards leven niet zover is geevolueerd als ons (49,99999%) kans, dan zullen we het uitbuiten als entertainment (bv honden), slavenarbeid (zoals paarden) of voedsel (zoals koeien).
Als het buitenaards leven verder is geëvolueerd als ons (49,99999% kans) dan zullen ze ons uitbuiten als entertainment, slavenarbeid of voedsel.

Maar laat ons for the sake of argument er vanuit gaan dat het om de 0.00002% kans gaat dat we ongeveer even ver zijn geëvolueerd.

Ik denk dat we een cultuurclash gaan krijgen waarbij de noord-zuid verschillen of oost-west verschillen bij in het niets verzinken.

Series zoals Startrek of Babylon5 raken dat onderwerp af en toe aan, maar ik denk dat de realiteit op dat moment onze verbeelding verre zal overtreffen.

Beeld je maar eens in dat je buur van een andere planeet uren in de wind naar rotte eieren stinkt, of dat die levende katten eet bv.

Maar net omwille van het feit dat onze verschillen verbleken in vergelijking met deze van de aliens, zullen onze twisten ook wel verdwijnen.
Het is een evolutie die we in onze geschiedenis ook zien.