Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten
Helemaal niet. Alweer grote woorden gebruiken, maar daar blijft het dan ook bij in uw geval. Trek de discussie maar na. U kwam met die fameuze brief aanzwaaien. Ik heb altijd gesteld dat Europa zich vragen stelde bij de Belgische begroting (ik heb zelfs gesteld dat dit een terechte houding van Europa was). Dat Europa zou wachten met haar definitief oordeel op de voorstellen van de regering en daarna uitspraak zou doen. En dat u dus al te voorbarige conclusies trok.
En wat ik had voorspeld, is dan ook gebeurd. De begroting is niet noemenswaardig aangepast na de brief van commissaris Olli Rehn . Behalve die 1 miljard € die 'bevroren' werden, bleef alles zoals het was. Niets veranderde fundamenteel aan de begroting na die brief. Ik heb ook gesteld dat in februari de eerste echte vuurproef zou komen voor de regering di Rupo en dit met de nakende begrotingscontrole.
Ondertussen keurde Europa de begroting (voorlopig) goed en al hetgeen u met veel bombarie aankondigde , ging finaal de mist in. Maar... u gaat nogal vaker totaal de mist in.
|
Als het over die begroting gaat bent u degene die de mist in gaat. Wij waren al van in het begin aan het zeggen dat die begroting op geen fluit trok en Europa heeft dat bevestigd. Het bevriezen van 1 miljard, kon Europa enkel voorlopig paaien dat klopt maar de begroting is niet voorlopig goedgekeurd. Absoluut niet. Ze krijgt een herkeuring, de oorspronkelijke was afgekeurd.
En in februari komt men waarschijnlijk af met 800 miljoen terwijl het eerder 2 miljard moet zijn of zelfs meer.