Los bericht bekijken
Oud 25 januari 2012, 13:37   #17
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, nee, ik weet het niet, het lijkt alleszins zo, ik doe daar geen uitspraak over. Ik heb het niet over het aldanniet bewust kiezen van uw seksuele inclinatie maar eerder over het controleren - of niet controleren, van uw daden die in gang gezet worden door die drang.

Een seksuele drang die vanuit het bewustzijn werkt is te controleren, een seksuele drang die vanuit het onbewuste werkt, die is niet te controleren. Misschien vergelijkbaar met de onweerstaanbare drang waarvan sprake is bij een "passiemoord." Alhoewel dit een slechte vergelijking is.
Dat is zeer zeker een slechte vergelijking, want mannen die op elkaar vallen doen verder niemand kwaad. Maar bij mij gaat het nu om accepteren dat sommige mannen voor hun menswording en hun zeer noodzakelijke male-bonding, verder moeten gaan dan andere mannen. Hoewel ik ervanuit ga dat 50% van de mannen min of meer de gelijkgeslachtelijke liefde bedrijft, van vluchtig tot intensief. Dus praten wij noch over iets onnatuurlijk, noch iets zeldzaam. Deze draad heeft alleen zin als wij afrekenen met de gedachte dat iemand iets moet onderdrukken, maar ons in alle positieviteit afvragen waarom de natuur ons deze mogelijkheid heeft gegeven. Wat is de meerwaarde van gelijkgeslachtelijke male-bonding. Andere studies wijzen uit dat onze opvattingen over mannelijkheid volkomen cultureel bepaald zijn en geen enkel verband houden met wat men tussen de benen heeft hangen.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden