Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek
Ongeveer 50 % van de jonge mensen (-35) zijn hooggeschoold. Dat kan je nauwelijks een kleine elite noemen, me dunkt.
|
De werkloosheid onder hoogopgeleiden neemt snel toe. Het gaat dan vooral om mensen die zijn afgestudeerd als politicoloog, socioloog, mensen die taal & letterkunde hebben gestudeerd en dergelijke meer. Er is simpelweg geen vraag naar die mensen. Het lijkt me dan ook niet geheel onverstandig om die richtingen minder te subsidiëren of richtingen die wel leiden tot een diploma waar veel vraag naar is goedkoper te maken.
Citaat:
En natuurlijk moeten we meer en beter investeren in onderwijs, onderzoek en innovatie. Puur om de talenten van iedereen, van BSO, TSO tot PhD mee te krijgen in de nieuwe economie. Dat gaat alleen maar als je een toekomstgerichte aanpak doet: investeren in jonge mensen.
|
Mee eens.
Citaat:
Nu investeert men in een geriatrische maatschappij waarin zorg voor ouderen nr 1 priority is. Sta me toe om te weigeren om daar in mee te gaan. Dat is een zelfvernietigend scenario.
|
Helemaal mee eens. Europa is het bejaardentehuis van de wereld en dat zal, als het tij niet keert, onze ondergang worden.