Los bericht bekijken
Oud 26 januari 2012, 21:07   #522
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Tiens, in de links hier en daar is toch wat heel anders te lezen moest Iran proberen kernwapens te maken.
DUs nadat israel de internationale regels overtreed waar het zichzelf aan verbonden had? ja idd en dat is hun volste recht.

Citaat:
Kan... zucht ... natuurlijk hebben ze dat, maar dat hebben ze toch stopgezet in 2003* dacht ik.
Niet volgens de VN.

Citaat:
Volgens mij wel braaf, want andere landen hebben al kernwapens, ook andere ´islamistische republieken´ waar de staatsvorm niet op eeuwig gegarandeerd is.
Dus omdat andere het hebben mag iedereen het hebben?

Citaat:
Maar zo simpel is het natuurlijk niet:

1-Iran mag uranium verrijken voor hun kerncentrales.

2-Iran mag conventionele wapens ontwikkelen voor hun staatssoevereiniteit te beschermen.

3-Op enkele maanden is zo´n kernwapen dus best mogelijk te ontwikkelen: 1 als munitie verpakken + xxxx-systeem en met 2 "afvuren" = 3.
Nee hoor zo simpel is het niet, een echt kernwapen komt heel wat meer bij kijken. Moderne kerncentrles zijn er ook in ele vormen en systemen sommige absoluut niet geschikt omt e dienen in de productie van kernwapens.

Citaat:
En als de machthebbers-regering in Iran wil stoppen met die VN-inspecties doen ze dat gewoon, of hebben ze daar als soeverein land geen recht op volgens jou ?
Dan breken ze het eigen akkoord dat ze sloten, hun keuze.

Als de VN dan sancties tegen hen oplegt, is dat volgens jou dan niet het recht vand e VN?

Citaat:

Gevaarlijk voor de wereld ?
Dus jij denkt niet dat mee rlanden met kernwapens gevaarlijk is?

Citaat:
Raar dat jij Frankrijk neemt en met Iran vergelijkt, waarom neem je niet Noord-Korea die hebben echt kernwapens, Iran heeft die (nog altijd) niet.
En? Wat stel je voor korea platbombarderen?

Citaat:
Met een theocratie doet Iran het helemaal niet slecht, zeker als ik aan andere islamitische landen denk die in chaos leven, ook nadat USA ze wou "democratiseren" (allez toch als mom)

Ken jij een betere regeringsvorm voor het huidige Iran ?
democratie tiens. Wat is er daar mis mee?

Sorry een dictatuur van mannetjes die geloven in onzichtbare wezens lijkt mij nu niet de beste staatsvorm.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden