Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Ik kan jouw gedrag weldegelijk bepalen voor de tijd die je in mijn huis doorbrengt.
Daarbuiten kan je je leven leiden zoals je wil.
Er is dus weldegelijk een verschil, als je het kan begrijpen.
Of wou je misschien beweren dat ik op jouw parket kan schijten en mijn reet aan je gordijnen afkuisen, zonder dat je daar enige inspraak in hebt?
Of ga je me vriendelijk doch dringend verzoeken om de voorziene faciliteiten daarvoor te gebruiken, en als dat niet lukt mijn eigen locatie te verpesten?
Ik dacht het wel.
|
Ik denk dat het verschil 'gast' en 'huurder' nog niet tot jou is doorgedrongen.
Zoals ik eerder al zei, ben je op het moment van de contractperiode gewoon eigenaar van het perceel en heb je daarbinnen helemaal niks te zoeken of te willen. Je mag zelfs niet weten wat daarbinnen gebeurt.
Heb je anders nog meer persoonlijke voorkeuren die je met je eigendom meent op te kunnen dringen aan een ander? Niet Aziatisch koken? Geheelonthouders? Welke huisdieren vind jij leuk en mogen ze dus wel hebben? Alleen middle of road muziek draaien? Stabiele relatie? Suf seksleven?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Wie denk je dan dat er beslist wat er al dan niet in het verhuurde pand kan en niet kan?
Juist: de verhuurder.
En zo hoort het.
|
Als ik een leuk appartementje zie en de verhuurder is er eentje van jouw soort dan zeg ik ja en amen en rook ik wanneer ik zin heb in mijn eigen huis en mag hij proberen het contract te ontbinden. Veel succes zou ik zeggen.