Los bericht bekijken
Oud 28 januari 2012, 18:43   #162
Fred uit Gent
Staatssecretaris

Fred uit Gent's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
Niet meestappen doe ik door te aanvaarden dat ik het denkproces binnen elke diersoort gewoon niet doorheb; Wij snappen onze hersenwerking amper, hoe houd u vol dat wij dat van andere soorten wel volledig doorhebben?
Ik heb helemaal niet door hoe het denkproces bij dieren werkt. Ik stel alleen vast dat wij, met ons denkproces, in staat zijn om over de dieren te heersen. Fysiek zijn wij niks tegen een olifant of een tijger, maar we kunnen ze doden met één welgemikte kogel. En het is door ons denkproces dat wij in staat zijn om die kogel (en al wat er bij komt.. het begint bij de ertsontginning en de staalfabriek enz...) te maken.

Citaat:
Het lijkt mij gewoon gezonder voor onze wereld als wij eens weigerden, actief, om beter te zijn dan de omgeving waarin je vertoeft.
Maar dat is nu net mijn punt: het is geen kwestie van beter of slechter, maar meer ontwikkeld. Als volwassene tegenover een kleuter voel je je toch ook niet beter hé. Maar je kunt en weet meer dan die kleuter, dat is nu eenmaal een feit. Dus heb je een zekere verantwoordelijkheid tegenover die kleuter.

Fred.
Fred uit Gent is offline   Met citaat antwoorden