Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Nogmaals, je kent er niet veel van en dat blijkt uit uw uitleg.
De realiteit is aan de dok iets anders dan 't geen jij er van maakt. Mss moet je er maar eens gaan werken ipv te oordelen naar cijfers die je ergens in een krant ziet staan.
De werkuren die verloren gaan door de manier waarop men shiftwissels en schof doet zijn een enorm verlies, maar dat zal u wel niet weten want ik denk niet dat jij ooit een werkschoen aan had.?.
|
Ik denk dat ik al harder heb gewerkt in mijn leven als jij. Maar in tegenstelling tot u heb ik respect voor mensen die het minder hebben, dat mensen hun verworven rechten willen behouden in een al zieke samenleving die alleen door geld wordt gedomineerd. Zoals ik reeds eerder stelde in Zwitserland heb je bijna geen stakingen omdat de werkgevers hier ook bekommerd zijn om de werknemers hun gezondheid en goed leven. In die Schweiz hebben ze al lang begrepen dat mensen voor een habbekrats laten ploeteren geen zier voor de economie opbrengt, wel integendeel..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta
Ik kijk niet naar VTM, maar de manier waarop jij vanuit de hoogt doet om een discussie in gang te houden laat duidelijk zien dat je veel bla-bla en gescheld nodig hebt om je gebrek aan kennis over de haven te verdoezelen.
Aan sommige kleindere kaaien zou het trouwens beter zijn dat het laad en loswerk door de bemanning zelf wordt gedaan. Goedkoper ook.
Niet alles is beter als het door dokkers gedaan is, maar dat willen de bonden daar niet toegeven.
|
Werk voor eigen volk eerst is een kosmopolitische geldwolf als u blijkbaar vreemd. U denkt alleen maar aan winstbejag, geld en sier maken om uw eigen onzekerheid te camoufleren. Denk je nou echt dat je met het schoppen tegen de vakbonden veel sympathie hebt bij de gewone hardwerkende mens? Als er geen vakbonden waren sliep een groot deel van de bevolking onder kartonnen dozen. Als er iemand uit de "hoogte" doet bent u het wel...