Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof
Stel je voor, ik moest ook het pensioen voor de vorige generaties ophoesten. Nu nog. Ik had dat ook liever op zak gestoken. Helaas worden lieverkoekjes niet meer gebakken.
|
Voor mij is het nog erger.
Ik moet afdragen voor het pensioen van leeftijdgenoten.
Ja, zelfs voor het pensioen van gezonde mensen die zelfs jonger zijn dan ondergetekende.
Waarom? Omdat de vakbonden door stakingen rechten hebben afgedongen die NOOIT hadden mogen bestaan.
Het is immers niet normaal dat iemand eerst tot zijn 25ste van de onderwijsmogelijkheden geniet en daarna op zijn 50ste op pensioen gaat, gewoon omdat de vakbonden anders heel het land plat leggen.
En de vakbonden eisen dan nog dat deze luiaards evenveel ontvangen als iemand die op zijn 18de begint te werken en pas om zijn 63ste, na 45 jaar te hebben bijgedragen aan de sociale zekerheid, op pensioen gaat.
Men staat vaak te roepen over het brugpensioen, maar de meeste kunnen er niet van genieten, want ze zitten in een cao die geen brugpensioen voorziet of vallen onder een cao waarbij de leeftijd op 58 jaar ligt voor brugpensioen en hebben vaak dan reeds hun 45 jaar gewerkt, daar de huidige groep mensen die op pensioen gaan vandaag, vaak op hun 14 of 16 zijn beginnen werken.
Wat de huidige regering wil doen met de pensioenen is trouwens geen afbouw van het pensioen of verhoging van de pensioengerechtigde leeftijd, maar enkele tijdelijke oplossingen uit de jaren 70 en 80 van vorige eeuw, toen er ook een crisis was, afschaffen. Er word dus niet aan de normale pensioenrechten geraakt, er word dus niet aan de normale verworven rechten geraakt, maar het zint de vakbonden niet dat zij minder uitbetalingen aan werklozen moeten gaan doen, want dat kost hen geld, veel geld.