Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2012, 09:36   #170
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Die 'mensen' bestuderen helemaal niets, ze selecteren en (her)interpreteren feitjes waaraan ze hun vooroordelen kunnen ophangen. Dat noemen ze cherrypicken en vervalsen, niet studeren.

En 'krioelt van het leven' is ook zo'n dooddoener, zelfs als ons zonnestelsel zo groot als een zandkorrel was is het zeer onwaarschijnlijk dat er leven te vinden is binnen een omtrek van duizenden kilometers. Waarschijnlijk moet je zelfs vele vele miljoenen kilometers gaan. Dat noem ik niet krioelen als de volgende levensvorm zich op die schaal ergens voorbij de zon bevindt, honderdduizenden lichtjaren dus op werkelijke schaal. Dat wil zeggen dat communicatie heen en weer bijvoorbeeld vele honderdduizenden jaren duurt.
Allemaal heel vervelend, nietwaar?

Als er 1 zekerheid is, dan is dat wel dat het heelal vooral krioelt van heel veel donkere, lege ruimte en dat we er alleen voorstaan.

Dromen van imaginaire vriendjes of (alien) monsters onder het bed is allemaal heel leuk en normaal als je 5 jaar oud bent, maar de meeste mensen krijgen toch een beetje realiteitszin mettertijd. Sommigen natuurlijk ook niet.

Jij bent nochtans volop bezig met het propaganderen van het humanocentrisch wereldbeeld, buiten alle proportie zelfs.

Jij lijkt te denken dat we zo belangrijk zijn dat een buitenaardse intelligentie de moeite zou doen om tot bij ons te komen. Als dat geen (ongefundeerd) toekennen is van een exceptionele status aan de homo sapiens weet ik het ook niet meer.
Zoals een beroemd iemand ooit zei :
Wij zijn niets meer dan wat chemisch schuim op de oppervlakte van een onbelangrijke planeet die cirkelt rond een onbelangrijke ster in een hoekje van een onbelangrijk sterrenstelsel.

Luister misschien eens naar een mens die weet wat hij zegt :
David Deutsch : Our Place in the cosmos

LOL
zoals ik al zei, waar is de tijd dat we dachten dat de aarde plat was?
Zo lang is dat nog niet geleden zenne!

En met krioelen bedoel ik idd 'krioelen', maar belangrijker, wss die wetenschappers ook. Krioelen in de letterlijkste zin van het woord.

En die afstanden die zijn nu, voor ons, zeer zeker van een onvoorstelbare grootte. Maar als je de technologische versnelling in acht neemt, dan kan je er bijna zeker van zijn dat die binnen dit en 200 jaar -al het zo lang gaat duren- tot redelijke of doenbare proporties herleid worden.
200 jaar, mijn kleinkind gaat dat wss nog meemaken.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden