Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dazi Martina
Ik denk dat ik al harder heb gewerkt in mijn leven als jij. Maar in tegenstelling tot u heb ik respect voor mensen die het minder hebben, dat mensen hun verworven rechten willen behouden in een al zieke samenleving die alleen door geld wordt gedomineerd. Zoals ik reeds eerder stelde in Zwitserland heb je bijna geen stakingen omdat de werkgevers hier ook bekommerd zijn om de werknemers hun gezondheid en goed leven. In die Schweiz hebben ze al lang begrepen dat mensen voor een habbekrats laten ploeteren geen zier voor de economie opbrengt, wel integendeel..
|
Zwitserland is hier niet. In Nigeria moet je ook geen frituur openen en vergelijken met de frituur hier achter de hoek.
Citaat:
Werk voor eigen volk eerst is een kosmopolitische geldwolf als u blijkbaar vreemd. U denkt alleen maar aan winstbejag, geld en sier maken om uw eigen onzekerheid te camoufleren. Denk je nou echt dat je met het schoppen tegen de vakbonden veel sympathie hebt bij de gewone hardwerkende mens? Als er geen vakbonden waren sliep een groot deel van de bevolking onder kartonnen dozen. Als er iemand uit de "hoogte" doet bent u het wel...
|
Daaraan zie je dat je niet veel ven de dok kent, jouw beeld van bemanningen is waarschijnlijk een hoop Filipijnen die niet weten waar de wal is. Er zijn trouwens net weer eens 2 dokwerkers gestorven aan de haven door een arbeidsongeval. Aan de haven varen ook bootjes met een belgische bemanning hoor, en met eenbeetje goede wil kan men schepen van belgische rederijen onder belgische vlag laten varen met een belgische bemanning, ipv een luxemburgse of zo. Dan bent u voor eigen volk bezig, maar daar mag ik niet over spreken zeker?
Voor de rest voor de rest zie ik niet enkel winstbejag en geld, u maakt dat er van. Maar u bent dan ook degene die al vanaf post één beledigende opmerkingen maakt waardoor uw mening niet echt als gezond wordt aangenomen. Vakbonden hebben in een ver verleden goede dingen gedaan, maar toen waren het nog vakbonden, nu zijn't partijbonden die enkel geld en macht zien en geen feeling meer hebben met de werkende mensen, zelfs niet met de werkloze mensen.
Ik ben ne werkmens, en ik wil werken. Rustig mijne kost verdienen zonder dat een bende vakbondsslaafjes mij dat beletten.
Want waar staken ze nu tegen/voor?