Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2012, 10:13   #18
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dat is veel te streng gesteld.

Als gehuwde vrouwen willen scheiden, maar hierdoor gehinderd worden door economische afhankelijkheid, dan is dat een maatschappelijk onwensbare situatie.

Sociale zekerheid organiseert ook een bescherming op individueel vlak.
Dit komt tegemoet aan de aard van het beestje: wij zijn niet "alleen maar sociale wezens", maar wel een mix van een individu en een groepsbeest.

.
Maar dat is het hem juist. Je helpt vrouwen losrukken uit hun context. Maar onze sociale regels zijn ook veel te budgettair bekrompen. ALs je samenwoont verlies je meestal uw sociaal voordeel (weduwepensioen, of dop of pensioen worden altijd minder) Als je scheidt win je meestal als koppel (je krijgt dubbel steun, dubbel inkomen, hogere status in de economische ladder door uw hoger inkomen, allerlei niche sociale voordelen). Zelfs voor studerende kinderen is de truuk gemeengoed geworden, je leeft alleen weg van uw ouders zogezegd weggelopen en je hebt recht op een inkomen....en een studiebeurs en een sociale woning etc...

NOgmaals: de debudgettering in tientallen nichebegrotingen zou moeten verdwijnen, met zou eens PER PERSOON EEN BALANS moeten maken zodat men Weet hoeveel een PERSOON KOST, en daar een MAXIMUM subsidie invoeren. Kijk als ik stempel en recht heb op 1200 als gezinshoofd, en dan nog een sociale woning kan huren aan 100euro, en nog een sociaal tarief krijg voor electriciteit en water, en nog een stookoliefondssubsidie krijg, en nog een gratis advokaat krijg, en nota bene ik heb geen auto nodig om naar mijn werk te rijden want , en ik heb een gratis kaart van het openbaar vervoer. Wat is mijn voordeel om mij als een 'sociaal afhankelijk dier te gedragen' Ik heb 1200 + 400 (versus normale woning) + 50 (goedkoper energie en water) + 30 (stookoliefonds) + 50 (gratis juridisch advies) + 300 (geen auto nodig) + 100 (gratis treinabonnement) of mijn netto voordeel is= 2000euro per maand kwaliteit van leven... en opgelet als je begint te werken val je helemaal terug op die ladder.... en verlies je al die voordelen...

Dus ja economische beredeneerd: de sociale zekerheid STIMULEERT het alleenwonen, en stimuleert de sociale afhankelijkheid

In duitsland is dat eenvoudig: het maximum belastingstarief voor één persoon is 250K, voor 2 personen gehuwd met elk hun inkomen is 500K... dus belastingen worden nergens hoger of lager door samen te wonen of apart te wonen.. Idemdito zou het voordeel van samenwonen ook volledig ten voordele van de gezinnen moeten vallen. ook daar zijn onze ambtenaren te bekrompen in hun visie/ Dus steuntrekken is bvb 1000euro per persoon, en ben je met twee 2000euro. PUNT GEDAAN. En of dit sociaal of asociaal of problemen hier of daar oplevert moet je u niet aantrekken, ze moeten maar samenwonen, en ze zullen dat ook doen.

Denk je dat je nog camera's moet plaatsen in de mensen hun huizen om te controleren of ze daar nu met één of met twee wonen ??? Het zal u gewoonweg niet interesseren want het maakt geen verschil uit in uw begroting.. EN dat moet het doel zijn... Je moet systemen maken die budgetneutraal geen impact hebben voor de overheid, zodat de overheid niet moet ala big brother controleren.

Laatst gewijzigd door brother paul : 29 januari 2012 om 10:20.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden