Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2012, 12:38   #171
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Neen, ik verwerp hem niet. Ik heb respect voor die man als mens.
"Verwerpt u hem als mens?" zou ook nogal een grove en zinloze vraag zijn op een forum als dit - al zou ik er niet van opkijken.

Maar eigenlijk laat je het al dan niet "verwerpen" als premier dus in het midden.

Citaat:
Bij de weg, schop het maar eens als homofiele, allochtone zoon van een gastarbeider tot premier van België.
Daarbij gaat het dus weer over de mens. Hij heeft het toch maar gemaakt! Met die waardering kan ik instemmen.

Bekijk ik het van de andere kant, dan zie ik dat de Corisicaan Napoleon, de Georgiër Stalin en de Oostenrijker Hitler het in hun respectievelijke gastlanden ook ver geschopt hebben. Een en ander hoeft dus niet noodzakelijk een goed voorteken te zijn.

Meer principieel zie ik een kiesstelsel dat onevenwichtig is, verkiezingen die ongrondwettig waren, een regering die uit onderhandelingen tussen partijen voortkomt, terwijl regeringen naar mijn mening zoals in Zwitserland rechtstreeks door het volk verkozen moeten worden. Ik zie ook twee schijndemocratieën naast elkaar bestaan, die dan door getouwtrek en gemanipuleer tot een schijnconsensus moeten komen, en dan zeg ik: "wie het ook is, dat systeem kan nooit mijn eerste minister voortbrengen". En er is nog een andere reden: de antidemocratische invloed van de EU die door al die lafaards en volksverraders wordt gedoogd.