Los bericht bekijken
Oud 29 januari 2012, 13:00   #92
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik denk dat je eens moet opzoeken wat een democratie precies inhoudt. Niet dat Belgie een echte democratie is, dat is het niet, maar als je jezelf met de zetelverdeling neerlegt, wat we niet anders kunnen, dan kan je er niet omheen dat er gekozen is om een coalitie zonder N-VA te vormen door de regeringspartijen. Of dit werkelijk de wens van de gemiddelde vlaming is, dat is iets anders natuurlijk. 40% is het daar alvast niet mee eens. En die andere 60% is gefragmenteerd over verschillende andere partijen die zelfs niet noodzakelijk in de regering zitten. Want de regering heeft aan Vlaamse kant zelfs geen meerderheid.
Ik ben het er ook niet mee eens dat de N-VA geen deel uitmaakt van de coalitie. Voor mij moet Bart De Wever zo snel mogelijk premier worden in een noodregering. Hij moet hierop voorbereid zijn en zijn coalitiepartners aan zijn kant hebben. De volgende maanden is de kans groot dat de huidige coalitie valt.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
De werking van de Belgische democratie heeft gespeeld. En hoe je tot het besluit zou komen dat ik N-VA geen democratische partij zou vinden is geheel uw onozele demagogiek. Groen zit ook niet in de regering en is ook een democratische partij. Door de democratische werking zitten ze ook niet in de regering. Uw gebrek aan logica en hoog trolgehalte speelt u weer parten. En je doet het dan nog slecht ook, je maakt jezelf alleen maar belachelijk.
Inderdaad. Sommigen komen tot de conclusie dat de N-VA geen democratische partij is of dat ons land geen democratie is omdat de N-VA er niet in geslaagd zijn om de coalitie te leiden. Eigenaardig genoeg gaat het veelal over N-VA cheerleaders. Meestal van dat soort dat steeds maar opnieuw herhaald dat ze mestkevers genoemd worden.

Stemtip federaal: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Vlaams: PVDA. Stop genocide ! Stemtip Europa: PVDA. Stop genocide !
Ooit was Bart De Wever de dikke steur vol eitjes voor N-VA; nu is hij de vis die de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden